2016.04.30 14:07

B+R = Bringával az állomásra

Célunk, hogy minden kis állomáson, megállóban legyen lehetőség a kerékpárok lerakására, a  regionáls vonalak mentén is.

Teékenység és eredmény a 102-es vonal megállóiban: 

  1. Erdőtelek: 2015. július 6-án a MÁV Debreceni Igazgatóságának illetékeseivel és Erdőtelek polgármesterével szemléztünk. Az állomáson egy évtizede nincs szolgálat, leromlott. Kerékpártárolás a lopásveszély miatt zárható épületrészben javasolt. Ehhez az önkormányzatnak bérbe kell venni a helységet. A projekt összehozta a feleket, a többi már rajtuk áll.
  2. Heves: van tároló, ahol helyi B+R utasok önkéntes munkában rozsdátlanították az állvámyokat és lefestették a kerítést. A tárolóra lakatot tettünk, melynek egyik kulcsát a szolgálati irodába helyeztük, 2 kulcsot pedig rendszeres B+R utasok használnak. Bejártuk a Hevesről az állomásra vezető kerékpárutat is. Levélben kértük a polgármestert, hogy  a kerékpárutat (gazosodás) tartsa rendbe, melyet közmunkásokkal el is végeztetett.
  3. Hevesvezekény: sikersztori, a MÁV a megállót tatarozta és fővonalról leselejtezett kerékpártárolót helyezett ki. Partnerünknek köszönhető, hogy a megállót bekapcsolták a Települési térfigyelő rendszerbe, ami biztonságot ad lopás ellen.
  4. Tarnaszentmiklós: e projekt hatására a MÁV kerékpártárolót helyezett ki, majd tatarozta is az állomásépületet. A környezet rendezett, a videókamerás megfigyelésre keressük a lehetőséget.
  5. Kisköre: kb 40 kerékpárnak van kerékpártartó, ki is használják, főleg a Kunhegyesre bejáró diákok. A népszerűsítés és az öntudatosítás szükséges, ezért a "Norvég" videofilm pályázatra is beneveztünk a témával.
  6. Kisköre-Tiszahíd: a híd átépítés előtt áll, kétkezi beavatkozásunk nem indokolt. Olyan esőbeállót javaslunk, ahol kerékpárok letámasztására is van mód. A megálló Euro-velo kerékpárút mellett van, ezért kerékpáros pihenő/büfé kialakítása is indokolt, ami szerepel Ajánlásunkban.
  7. Abádszalók: az épület egyik zárható helységében javasoljuk a tárolást. Középtávon az épület hasznosítására is kell megoldást találni, melyre a MÁV fogadókész, ezt a szeptember 18-i fórumon meg is erősítették, és konkrét elérhetőséget adtak. Erről Abádszalók önkormányzatát tértivevényes levélben értesítettük.
  8. Kunhegyes: fedett tároló, melyet az önkormányzat rendben tart. A helyi önkormányzattal kidolgoztuk a város kerékpáros (és gyalogos) közlekdésének javítását, melynek a B+R is része. (Előháton is.)
  9. Előhát: a kunhegyesi un. munkásőrbázisnál lévő megálló. Szálloda és gyógykomplexum épült. Fedett esőbeállót javaslunk kerékpártámaszokkal.
  10. Bánhalma: jelenleg nem indokolt. Igény esetén az állomás épületében megoldható.
  11. Kenderes: az önkormányzattal 2015. szept. 16-án szemléztünk.  Az üres szolgálati helység és a váróterem önkormányzati átvétele, hasznosítása szükséges. . A MÁV kiemelten együttműködésre kész a helység bérbeadására. Kontakt személyt adott, de sajnos bérbevételre, és felújításra az önkormányzatoknak nincs forrása.  Ezirányú forrásigényünket a JNSZ-Szolnok megyei Közgyűlésnek írásban jeleztük, intézkedésüket kértük.

 A sikeres B+R-nek alapfeltétete a lopás elleni védelem. Beadvánnyal fordultunk a MÁV Debreceni Területi Igazgatóságához, hogy tegye lehetővé a videokamerás megfigyelést oly módon, hogy azt a szolgálati helységbe vezetik be. Ez kérésünkre reflektáltak, reméljük a projekt utómunkálataként néhány állomáson megvalósul.

Kisújszállás ill. Kál-Kápolna helyzetével nem foglalkozunk, mivel itt a fővonali rekonstrukció keretében a B+R tároló is megvalósul ill. Kisújszálláson megvalósult..

A Kál-Kápolna - Kisújszállás regionális vonal települései számára Ajánlást dolgozunk ki:

 http://files.fenntarthatokozlekedesert-hu.webnode.hu/200000569-15fe117f21/B-R_Ajanlas.pdf. A B+R lehetség felvázolása mellett foglalkozunk a vasútállomás állapotával, az üres épületek, épületrészek hasznosításával, az állomás megközelítésével, utasszám növelés lehetőségeivel.


2015. március 27. A hevesvezekényi utasfórumon mtattuk be először B+R fotókiállításunkat.

Szánalmas volt a helyzet- A Kál-Kápolna -Kisújszállás vasútvonal 9 nem csomóponti állomása/megállójából csupán 4 helyen volt B+R tárolási lehetőség:  Kunhegyes, Kisköre, Heves és Hevesvezekény.  Mindezt tetézte, hogy a 2020-ig érvényben lévő nemzeti közlekedési stratégia csak a nagyobb állomásokon tűzi ki célul a B+R fejlesztést. Nem foglalkozik az olyan térségekkel, ahol  a kerékpár ősi közlekedési eszköz, és az állomásra is közel egy évszázada járnak biciklivel a helyiek. A kiállítási anyagban az ellentmondásra hívtuk fel a figyelmet, és bemutattuk az egyes megállók/állomások lehetőségeit.

A bemutatott témakörök:

  1. Kerékpárral a vasútállomásra a fejlett országokban, régiókban http://files.fenntarthatokozlekedesert-hu.webnode.hu/200000553-6fc2c70bc6/b-reneszansz_201504.pdf
  2. B+R lehetőségek a 102-es vonal mentén.
    http://files.fenntarthatokozlekedesert-hu.webnode.hu/200000552-641f465160/b-r_kisujvonal.pdf
  3. és a kapcsolódó sajtóanyag:
    http://files.fenntarthatokozlekedesert-hu.webnode.hu/200000554-d64dbd747a/hvezekeny_sajto-201504.pdf

A kiállítás anyagát Heves, Hevesvezekény, Kisköre, Kunhegyes és Kenderes utazóközönsége láthatta. 



   

—————

Vissza


Fenntartható közlekedést vidéken is! Projektzáró kiadvány

  Fenntartható közlekedést vidéken is! 

Jó közösségi közlekedés, kellemes biciklizés, gyaloglás! Hogyan?  Megtudhatja kiadványunkból. Klikkeljen a címlapra, de nyomtatott kiadásban is megrendelheti e kérdőív kitöltésével!


Láthatósági kampány

Rajzpályázatunkra beérkezett 300 pályamunkából választottuk ki a feliratot, mellyel 650 db mellényt készíttettünk. Főleg óvodákban ill. EMH rendezvényeken osztottuk szét.

 


Kiadványok

  • Fenntartható közlekedést vidéken is!
    A projekt zárókiadványa
    Tovább
  • Utastájékoztató: Hova fordulhat az utas panaszaival?
    Kérje és terjessze nyomtatott formában is!
    Tovább>>
  • Ajánlás a jobb vasútért
    Abádszalókon nyaranta akár napi 300 utas is lehet? Igen, de ezért tenni kell!!
    A vonal többi települése számára is javaslatot adunk, szinte költségmentes megoldásokra
    Tovább>>
  • Ajánlás a kerékpáros és gyalogos közlekedés
    feltételeinek javítására

    Hogyan lehet egy települést kerékpáros- és gyalogosbaráttá tenni? - Kunhegyes példáján mutatjuk be,

Régebbi kiadványaink:

 


A témához kapcsolódó archív linkgyűjtemény

Magyarország vasúti térképe 2010. http://mkk.zpok.hu/doc/b2_2012_03.pdf

Város, vidék, vasút Az Allianz pro Schiene kiadványai a bezárt majd később újraindított német vasutakról: http://mkk.zpok.hu/doc/varos-videk.vasut_2009.pdf http://www.mkk.zpok.hu/doc/hu_aps_positivbeispiele_aufl2_070622_klein.pdf  2007

Életet a térségnek, élelet a vasútnak! - Az Ipolyvölgyi vasút http://mkk.zpok.hu/doc/eletet-a-vasutnak.pdf

A kerékpározás fejlesztésének azükaségessége éa lehetőségei a holland tapasztalatok tükrében: http://www.mkk.zpok.hu/doc/kerparoskozlekedes.pdf

A sikeres város titka http://mkk.zpok.hu/doc/sikeres_varos.pdf

Fogadj örökbe egy megállóhelyet! Projektzáró jelentés





 

 


SZJA 1% Adószámunk: 19179973-1-43

Köszönjük az 1% felajánlásokat, melyet a projekteredmények megőrzésére és a vonal további javítására fordítunk!



Támogatók

A Magyar Közlekedési Klub Civil érdek-érvényesítés a fenntartható vidéki közlekedésért projektjét és honlapját támogatja: a Norvég Civil Támogatási Alap


A projekt után is van élet!

  Tovább dolgozunk a Kál-Kápolna - Kisújszállás vasútvonal jobbításán, mely is máshol jó példát ad arra, hogy érdemes szót emelni a jobb menetrendért, jobb vasúti szolgáltatásokért, és az állomások/megállók állapotának javításáért. Örömmel mondhatjuk, hogy a vonal minden települése: Kál, Erdőtelek, Heves, Hevesvezekény, Tarnaszentmiklós,  Kisköre, Abádszalók, Kunhegyes, Kenderes és Kisújszállás az ügy mellé állt.

A kerékpárosok és gyalogosok biztonsága és megbecsülése is célunk. Segítjük a településeket ezirányú törekvéseikben, pl.  Európai Mobilitási Hét programokban és pályázatokban. Keresse velünk a Kapcsolatot!


vaminat 


A projektről

A Bíráló Bizottság a következő ajánlással támogatta a pályázatot: "dolgozzák ki az érdekérvényesítés olyan módszertanát (megállapodások, partnerségek stb.), ami máshol is alkalmas lehet a szárnyvonalak megmentésére."  A fentiek szellemében keressük a megoldást a regionális vasútvonalak menti, többnyire hátrányos helyzetű térségek közlekedési problémáira. Célunk, hogy a regionális szó ne leépülést jelentsen, hanem a régióban élők igényei szerinti közlekedést.  Az utasok és a települések hangja jusson el a döntéshozókhoz, és az ésszerű utasigények találjanak meghallgatásra.  (NFM, KTI, MÁV csoport, busztársaságok.)

Projektidőszak: 2014. július 31. - 2016. április 30.


Társszervezetek, együttműködők


 
Gördögök SE