2017.01.26 09:16

Jenbacher motorkocsi Kenderesen

Kenderes vasútállomáson kapta lenycsevégre egy vasútbarátunk a GYSEV-től 2016 őszén átvett használt osztrák motorkocsit, mely egyelőre csak mérőkocsiként közlekedik. Mellékvonalra különösen alkalmas, de fővonalon is lehet használni. Csúcs lenne, ha ilyen 68 férőhelyes, kerékpárral együttutazásra is alkalmas kocsit kapna a vonal, de mégjobb, ha legalább nyári hétvégeken Budapestről közvetlenjárattal el lehetne jutni Tisza-tóra!

—————

Vissza


Fenntartható közlekedést vidéken is! Projektzáró kiadvány

  Fenntartható közlekedést vidéken is! 

Jó közösségi közlekedés, kellemes biciklizés, gyaloglás! Hogyan?  Megtudhatja kiadványunkból. Klikkeljen a címlapra, de nyomtatott kiadásban is megrendelheti e kérdőív kitöltésével!


Láthatósági kampány

Rajzpályázatunkra beérkezett 300 pályamunkából választottuk ki a feliratot, mellyel 650 db mellényt készíttettünk. Főleg óvodákban ill. EMH rendezvényeken osztottuk szét.

 


Kiadványok

  • Fenntartható közlekedést vidéken is!
    A projekt zárókiadványa
    Tovább
  • Utastájékoztató: Hova fordulhat az utas panaszaival?
    Kérje és terjessze nyomtatott formában is!
    Tovább>>
  • Ajánlás a jobb vasútért
    Abádszalókon nyaranta akár napi 300 utas is lehet? Igen, de ezért tenni kell!!
    A vonal többi települése számára is javaslatot adunk, szinte költségmentes megoldásokra
    Tovább>>
  • Ajánlás a kerékpáros és gyalogos közlekedés
    feltételeinek javítására

    Hogyan lehet egy települést kerékpáros- és gyalogosbaráttá tenni? - Kunhegyes példáján mutatjuk be,

Régebbi kiadványaink:

 


A témához kapcsolódó archív linkgyűjtemény

Magyarország vasúti térképe 2010. http://mkk.zpok.hu/doc/b2_2012_03.pdf

Város, vidék, vasút Az Allianz pro Schiene kiadványai a bezárt majd később újraindított német vasutakról: http://mkk.zpok.hu/doc/varos-videk.vasut_2009.pdf http://www.mkk.zpok.hu/doc/hu_aps_positivbeispiele_aufl2_070622_klein.pdf  2007

Életet a térségnek, élelet a vasútnak! - Az Ipolyvölgyi vasút http://mkk.zpok.hu/doc/eletet-a-vasutnak.pdf

A kerékpározás fejlesztésének azükaségessége éa lehetőségei a holland tapasztalatok tükrében: http://www.mkk.zpok.hu/doc/kerparoskozlekedes.pdf

A sikeres város titka http://mkk.zpok.hu/doc/sikeres_varos.pdf

Fogadj örökbe egy megállóhelyet! Projektzáró jelentés





 

 


SZJA 1% Adószámunk: 19179973-1-43

Köszönjük az 1% felajánlásokat, melyet a projekteredmények megőrzésére és a vonal további javítására fordítunk!



Támogatók

A Magyar Közlekedési Klub Civil érdek-érvényesítés a fenntartható vidéki közlekedésért projektjét és honlapját támogatja: a Norvég Civil Támogatási Alap


A projekt után is van élet!

  Tovább dolgozunk a Kál-Kápolna - Kisújszállás vasútvonal jobbításán, mely is máshol jó példát ad arra, hogy érdemes szót emelni a jobb menetrendért, jobb vasúti szolgáltatásokért, és az állomások/megállók állapotának javításáért. Örömmel mondhatjuk, hogy a vonal minden települése: Kál, Erdőtelek, Heves, Hevesvezekény, Tarnaszentmiklós,  Kisköre, Abádszalók, Kunhegyes, Kenderes és Kisújszállás az ügy mellé állt.

A kerékpárosok és gyalogosok biztonsága és megbecsülése is célunk. Segítjük a településeket ezirányú törekvéseikben, pl.  Európai Mobilitási Hét programokban és pályázatokban. Keresse velünk a Kapcsolatot!


vaminat 


A projektről

A Bíráló Bizottság a következő ajánlással támogatta a pályázatot: "dolgozzák ki az érdekérvényesítés olyan módszertanát (megállapodások, partnerségek stb.), ami máshol is alkalmas lehet a szárnyvonalak megmentésére."  A fentiek szellemében keressük a megoldást a regionális vasútvonalak menti, többnyire hátrányos helyzetű térségek közlekedési problémáira. Célunk, hogy a regionális szó ne leépülést jelentsen, hanem a régióban élők igényei szerinti közlekedést.  Az utasok és a települések hangja jusson el a döntéshozókhoz, és az ésszerű utasigények találjanak meghallgatásra.  (NFM, KTI, MÁV csoport, busztársaságok.)

Projektidőszak: 2014. július 31. - 2016. április 30.


Társszervezetek, együttműködők


 
Gördögök SE