Magyar Közlekedés Klub

A Magyar Közlekedési Klub Egyesület civil szervezet 1991-ben alakult. Célunk a fenntartható, környezetkímélő közlekedés: a közösségi közlekedés és a nem-motorikus módok előnyben részesítése a túlzott személygépkocsi-használattal szemben. Dolgozunk az élhetőbb településekért, a közlekedési esélyegyenlőségért, a térségek egyenletesebb fejlődéséért.

Az utóbbi 10 évben sokat foglalkoztunk az ún. ritkán lakott térségek közlekedésével. Küzdöttünk a 2006–2009 közötti vasútbezárások ellen. 2006-ban 28 vonal volt a bezárási listán, amelyből 14 vonalon végre is hajtották az ítéletet. A legfájóbb és legértelmetlenebb döntés a Kisterenye–Kál-Kápolna vonal bezárása volt, amelynek újraindításáért – helyiekkel vállvetve – évekig küzdöttünk.

2007-ben, a Parlamentben tartott konferenciánk nyomán indult el az a gondolkodási folyamat, hogy valóban célszerű-e a hazai mellék- és szárnyvonalak felszámolása.
„Ne az alapján döntsünk, hogy kevés utas van, hanem az alapján, hogy hány utas lehetne jobb menetrenddel, jobb csatlakozással, helyi ráhordó járatokkal, jobb szolgáltatási színvonallal, hatékony marketinggel.” – hangsúlyozta Andreas Geissler, a német Allianz Pro Schiene előadója a konferencián. Akkor sikerült megakadályozni 3000 kmnyi vasút megszüntetését. 2009-ben azonban újabb bezárási terv jelent meg 33 vonallal a listán, közte a Kisköre – Kisújszállás szakasz is. Szükség volt a települések összefogására, hogy megmaradjon a vonal.

Most is a Települések kezében van a regionális vonalak sorsa. Kulcsfontosságú, hogy az önkormányzatok ne tekintsék a település hátsó udvarának a vasútállomás környékét.

Sokkal inkább a Városkapunak, ami jó benyomást ad az érkező idegennek, és ahova szívesen megy ki a helyi lakos, ott meri hagyni biciklijét, autóját. A MÁV örömest adja át felesleges épületeit, földterületeit és önkormányzati kezdeményezés esetén partnerként együttműködik. E kiadványban módszert adunk, amely alkalmas a regionális vonalak hosszú távú életben-maradására.

A Magyar Közlekedési Klub általános tevékenységéről a www.mkk.zpok.hu honlapunkon olvashat, ahol számos kiadványunk is elérhető, többek között:

A Magyar Közlekedési Klub adószáma: 19179973-1-43
Szja 1% felajánlásokat köszönettel fogadunk. A befolyt összegből 2016-ban is szeretnénk meghirdetni a Városkapu
díjat, amellyel azokat ismerjük el, akik sokat tesznek a vonzó állomási környezetért. 2015-ben a díjat a Jászboldogházi Faluvédő és Szépítő Egyesület kapta.
 


Fenntartható közlekedést vidéken is! Projektzáró kiadvány

  Fenntartható közlekedést vidéken is! 

Jó közösségi közlekedés, kellemes biciklizés, gyaloglás! Hogyan?  Megtudhatja kiadványunkból. Klikkeljen a címlapra, de nyomtatott kiadásban is megrendelheti e kérdőív kitöltésével!


Láthatósági kampány

Rajzpályázatunkra beérkezett 300 pályamunkából választottuk ki a feliratot, mellyel 650 db mellényt készíttettünk. Főleg óvodákban ill. EMH rendezvényeken osztottuk szét.

 


Kiadványok

  • Fenntartható közlekedést vidéken is!
    A projekt zárókiadványa
    Tovább
  • Utastájékoztató: Hova fordulhat az utas panaszaival?
    Kérje és terjessze nyomtatott formában is!
    Tovább>>
  • Ajánlás a jobb vasútért
    Abádszalókon nyaranta akár napi 300 utas is lehet? Igen, de ezért tenni kell!!
    A vonal többi települése számára is javaslatot adunk, szinte költségmentes megoldásokra
    Tovább>>
  • Ajánlás a kerékpáros és gyalogos közlekedés
    feltételeinek javítására

    Hogyan lehet egy települést kerékpáros- és gyalogosbaráttá tenni? - Kunhegyes példáján mutatjuk be,

Régebbi kiadványaink:

 


A témához kapcsolódó archív linkgyűjtemény

Magyarország vasúti térképe 2010. http://mkk.zpok.hu/doc/b2_2012_03.pdf

Város, vidék, vasút Az Allianz pro Schiene kiadványai a bezárt majd később újraindított német vasutakról: http://mkk.zpok.hu/doc/varos-videk.vasut_2009.pdf http://www.mkk.zpok.hu/doc/hu_aps_positivbeispiele_aufl2_070622_klein.pdf  2007

Életet a térségnek, élelet a vasútnak! - Az Ipolyvölgyi vasút http://mkk.zpok.hu/doc/eletet-a-vasutnak.pdf

A kerékpározás fejlesztésének azükaségessége éa lehetőségei a holland tapasztalatok tükrében: http://www.mkk.zpok.hu/doc/kerparoskozlekedes.pdf

A sikeres város titka http://mkk.zpok.hu/doc/sikeres_varos.pdf

Fogadj örökbe egy megállóhelyet! Projektzáró jelentés





 

 


SZJA 1% Adószámunk: 19179973-1-43

Köszönjük az 1% felajánlásokat, melyet a projekteredmények megőrzésére és a vonal további javítására fordítunk!



Támogatók

A Magyar Közlekedési Klub Civil érdek-érvényesítés a fenntartható vidéki közlekedésért projektjét és honlapját támogatja: a Norvég Civil Támogatási Alap


A projekt után is van élet!

  Tovább dolgozunk a Kál-Kápolna - Kisújszállás vasútvonal jobbításán, mely is máshol jó példát ad arra, hogy érdemes szót emelni a jobb menetrendért, jobb vasúti szolgáltatásokért, és az állomások/megállók állapotának javításáért. Örömmel mondhatjuk, hogy a vonal minden települése: Kál, Erdőtelek, Heves, Hevesvezekény, Tarnaszentmiklós,  Kisköre, Abádszalók, Kunhegyes, Kenderes és Kisújszállás az ügy mellé állt.

A kerékpárosok és gyalogosok biztonsága és megbecsülése is célunk. Segítjük a településeket ezirányú törekvéseikben, pl.  Európai Mobilitási Hét programokban és pályázatokban. Keresse velünk a Kapcsolatot!


vaminat 


A projektről

A Bíráló Bizottság a következő ajánlással támogatta a pályázatot: "dolgozzák ki az érdekérvényesítés olyan módszertanát (megállapodások, partnerségek stb.), ami máshol is alkalmas lehet a szárnyvonalak megmentésére."  A fentiek szellemében keressük a megoldást a regionális vasútvonalak menti, többnyire hátrányos helyzetű térségek közlekedési problémáira. Célunk, hogy a regionális szó ne leépülést jelentsen, hanem a régióban élők igényei szerinti közlekedést.  Az utasok és a települések hangja jusson el a döntéshozókhoz, és az ésszerű utasigények találjanak meghallgatásra.  (NFM, KTI, MÁV csoport, busztársaságok.)

Projektidőszak: 2014. július 31. - 2016. április 30.


Társszervezetek, együttműködők


 
Gördögök SE